Ohlášení adresy pro doručování písemností

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Ohlášení adresy pro doručování písemností

  2. Základní informace k životní situaci

    Na písemnou žádost občana lze v evidenci obyvatel vést též údaj o adrese, na kterou mu mají být doručovány písemnosti. Tato adresa je vždy odlišná od adresy místa trvalého pobytu.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
    • občan starší 15 let,

    • pověřený zmocněnec na základě ověřené plné moci,

    • zákonný zástupce za občana mladšího 15 let, popřípadě pěstoun,

    • zákonný zástupce za občana zbaveného způsobilosti k právním úkonům, zákonný zástupce za občana, jehož způsobilost k právním úkonům byla rozhodnutím soudu omezena tak, že není způsobilý jednat v této věci.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Občan ohlásí adresu pro doručování písemností, její změnu nebo zrušení na ohlašovně v místě trvalého pobytu. Občan vyplní tiskopis, který je k dispozici na ohlašovně. Použití tiskopisu není podmínkou, ohlášení je možno učinit rovněž volnou formou, tj. v listinné podobě. Žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana. To neplatí v případě, kdy občan podepíše žádost před zaměstnancem ohlašovny. Pokud má žádost formu datové zprávy, občan ji po vyplnění opatří zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb nebo dodá prostřednictvím datové schránky. Žádost může rovněž obsahovat datum, od kterého občan žádá, aby na adresu, na kterou mu mají být písemnosti doručovány, byly písemnosti doručovány.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Předložením vyplněného a podepsaného tiskopisu, příp. jiného písemného oznámení na ohlašovně v místě trvalého pobytu.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Občan ohlásí adresu pro doručování na ohlašovně v místě svého trvalého pobytu. V Ostravě-Mariánských Horách na ohlašovně ÚMOb Matriánské Hory a Hulváky, Přemyslovců 224/63, 709 36  Ostrava – Mariánské Hory, kanc. č. 2.

  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    • občan České republiky předkládá platný občanský průkaz, pokud nemá občanský průkaz, předkládá platný cestovní doklad.

  8. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Tiskopis „ Hlášení adresy pro doručování" lze získat na ohlašovně Úřadu městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky.

  9. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Za ohlášení adresy pro doručování, její změny nebo zrušení se nevybírá správní poplatek.

  10. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny, obvykle je ohlášení adresy pro doručování provedeno bezodkladně.

  11. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Další účastníci nejsou stanoveni.

  12. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Další činnosti nejsou požadovány.

  13. Elektronická služba, kterou lze využít

    Ohlášení lze učinit elektronicky s použitím zaručeného elektronického podpisu.

  14. Popis byl naposledy aktualizován

    14.08.2020

  15. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno