Vítání občánků

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Vítání občánků

  2. Základní informace k životní situaci

    Vítání novorozených občánků městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky probíhá v obřadní síni ÚMOb Mariánské Hory a Hulváky 4x ročně. Akce začíná malým hudebním vystoupením žáků ZUŠ E. Marhuly v Ostravě-Mariánských Horách a pokračuje slavnostním projevem starosty či místostarosty. Po projevu se osobně starosta nebo místostarosta slavnostně přivítá s každým novorozeným občánkem. Při této příležitosti se rodiče a ostatní rodinní příslušníci podepíší do pamětní knihy a obdrží drobný upomínkový dárek. Z vítání občánků pořizuje ÚMOb Mariánské Hory a Hulváky fotografie, které nejsou nijak upravovány. Odkaz a heslo ke stažení pořízených fotek obdrží přítomní rodiče v den konání akce. Pořizování vlastních fotografií je rovněž možné.

    Termíny pro rok 2024:

    07.12.2024

    Potvrzení zájmu zúčastnit se slavnostního obřadu vítání dětí

    Termíny pro rok 2025:

    22.03.2025
    07.06.2025
    13.09.2025
    06.12.2025

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Zákonní zástupci dítěte

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Na slavnostní obřad jsou rodiče dítěte zváni písemnou pozvánkou, která je rozesílána cca 10 dní před konáním akce. Podmínkou je trvalý pobyt dítěte na území městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Měsíc před konáním akce je rodičům poštou rozesílán formulář "Potvrzení zájmu zúčastnit se slavnostního obřadu vítání dětí", na základě kterého se rodiče závazně přihlásí k účasti na této slavnostní akci.  Pozvánky na vítání novorozených občánků jsou rozesílány matrikou ÚMOb Mariánské Hory a Hulváky cca 10 dní před konáním akce s určením konkrétní hodiny pro účast dítěte, rodičů, příp. dalších rodinných příslušníků, přičemž z důvodu kapacity obřadní síně je na 1 dítě doporučována účast max. dalších 10 osob.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    ÚMOb Mariánské Hory a Hulváky, budova A, odbor vnitřní správy a školství, matrika, přízemí, kanc. č. 3

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    ÚMOb Mariánské Hory a Hulváky, Přemyslovců 63, Ostrava - Mariánské Hory

    Úřední dny:
    pondělí, středa: 8.00 - 11.30, 12.30 - 17.00 hod.

    Mgr. Alena Michelová
    úkony zajišťované matrikou úřadu
    +420599459213 3 / Ostrava , Přemyslovců 63
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Žádné

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Žádné

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Lhůty nejsou stanoveny. Na vítání občánků zveme děti starší 6. týdnů do 1 roku věku dítěte s trvalým pobytem v městském obvodě Mariánské Hory a Hulváky. Pozvánka je rozesílána cca 10 dní před konáním akce.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Nejsou stanoveni

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Z důvodu nařízení EU 2016/679 o obecné ochraně osobních údajů (GDPR) je nutný písemný souhlas zákonného zástupce dítěte s pořízením, zpracováním a uchováním osobních údajů dítěte, které smí ÚMOb Mariánské Hory a Hulváky využít při uvedení do pamětního listu a zveřejnění fotografií ve zpravodaji vydávaném městským obvodem Mariánské Hory a Hulváky. Písemný souhlas je všem zákonným zástupcům dítěte zasílán současně s pozvánkou na adresu trvalého pobytu dítěte.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    • Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů
    • Zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů
    • Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů
  16. Jaké jsou související předpisy
  17. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Nejsou stanoveny

  18. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Nejsou stanoveny

  19. Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
  20. Další související informace
  21. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  22. Související životní situace a návody, jak je řešit
  23. Za správnost návodu odpovídá útvar

    Odbor vnitřní správy a školství, matrika

  24. Kontaktní osoba
    Mgr. Alena Michelová
    úkony zajišťované matrikou úřadu
    +420599459213 3 / Ostrava , Přemyslovců 63
  25. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
  26. Popis byl naposledy aktualizován

    06.11.2024

  27. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

  28. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace