Výměna bytů

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Výměna bytů

  2. Základní informace k životní situaci

    Jedná se o dohodu nájemců bytů o vzájemné výměně bytů, po souhlasu pronajímatele lze tuto výměnu uskutečnit. Souhlas i dohoda musí mít písemnou formu.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

    Nájemci vyměňovaných bytů.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Nájemci vyměňovaných bytů nesmí mít dluh vůči statutárnímu městu Ostrava, městskému obvodu Mariánské Hory a Hulváky.

    K uskutečnění výměny bytů je nutno doložit potřebné formuláře a doklady na bytový odbor městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky.

     

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podat vyplněný formulář "Žádost o schválení výměny bytů" osobně na bytovém odboru Úřadu městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky, ul. Přemyslovců 65, kancelář č. 102.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky, ul. Přemyslovců 65, Ostrava - Mariánské Hory

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Na bytovém odboru Úřadu městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky, ul. Přemyslovců 65, Ostrava - Mariánské Hory, kancelář č. 102.

    Úřední hodiny: Po, St: 8.00 – 11.30.; 12.30 – 17.00

  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    - vyplněný formulář "Žádost o schválení výměny bytů", viz odkaz níže

    - dohodu o vzájemné výměně bytů s podpisy všech nájemců

    - doklad o zaplaceném posledním nájmu

    - potvrzení vydané Magistrátem města Ostravy, že žadatel ani členové jeho domácnosti nedluží za poplatky za komunální odpad statutárnímu městu Ostrava

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Formulář " Žádost o schválení výměny bytů " je k dipozici na:

    - bytovém odboru Úřadu městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky, Přemyslovců 65, kanc. č. 102

    Žádost o schválení výměny bytů

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Poplatky nejsou

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Po doložení všech potřebných dokladů bude žádost o výměnu bytů předložena k projednání na nejbližší schůzi Rady městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky. Žadatelé budou poté neprodleně informováni o rozhodnutí Rady městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

  16. Jaké jsou související předpisy
  17. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Neuplatňují se

  18. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
  19. Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
  20. Další související informace
  21. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  22. Související životní situace a návody, jak je řešit
  23. Za správnost návodu odpovídá útvar

    Bytový odbor Úřadu městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky

  24. Kontaktní osoba
  25. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

    7.12.2011

  26. Popis byl naposledy aktualizován

    30.03.2021

  27. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

  28. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace