Reklamace vyúčtování služeb

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Reklamace vyúčtování služeb

  2. Základní informace k životní situaci

    Nájemce bytu nebo nebytového prostoru, jehož vlastníkem a pronajímatelem je statutární město Ostrava, městský obvod Mariánské Hory a Hulváky, může vyúčtování služeb reklamovat  u pronajímatele.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

    Nájemce, který má uzavřenu nájemní smlouvu k dotčenému bytu nebo nebytovému prostoru.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Nájemník podává žádost o reklamaci písemně do 30 dnů od převzetí vyúčtování.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podat  žádost o reklamaci:

    • osobně na bytovém odboru Úřadu městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky, Přemyslovců 65, Ostrava - Mariánské Hory, budova B, kancelář č. 103/103A - referentka Renáta Janečková
    • písemně na adresu: Úřad městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky, Přemyslovců 65, 709 00 Ostrava - Mariánské Hory
    • e-mailem na adresu:
  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky, Přemyslovců 65, Ostrava - Mariánské Hory

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Na bytovém odboru Úřadu městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky, Přemyslovců 65, budova B, kancelář č. 103A 

    Úřední hodiny: Po, St: 8.00 - 11.30, 12.30 - 17.00

    Renáta Janečková
    referent agendy majetkové správy
    +420599459251 103A / Ostrava , Přemyslovců 65
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    • občanský průkaz
    • fakturu vyúčtování služeb spojených s bydlením
  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Formulář není k dispozici

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Poplatky nejsou

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    V případě uznání reklamace bude do 30 dnů provedeno opravné vyúčtování nedoplatku nebo přeplatku záloh.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    Vyúčtování a reklamace jsou vyřizovány v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,  vyhláškou  č. 269/2015 Sb. a zákonem č. 67/2013 Sb., kterým se upravují některé otázky související s poskytováním plnění spojených s užíváním bytů a nebytových prostorů v domě s byty.

  16. Jaké jsou související předpisy
  17. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Neuplatňují se

  18. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
  19. Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
  20. Další související informace
  21. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  22. Související životní situace a návody, jak je řešit
  23. Za správnost návodu odpovídá útvar

    Bytový odbor Úřadu městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky

  24. Kontaktní osoba
    Renáta Janečková
    referent agendy majetkové správy
    +420599459251 103A / Ostrava , Přemyslovců 65
  25. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

    6.1.2012

  26. Popis byl naposledy aktualizován

    19.04.2023

  27. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

  28. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace