Prodej nemovitého majetku z vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřeného městskému obvodu Mariánské Hory a Hulváky do vlastnictví třetích osob
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Prodej nemovitého majetku z vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřeného městskému obvodu Mariánské Hory a Hulváky do vlastnictví třetích osob
-
Základní informace k životní situaci
Prodej nemovitého majetku z vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřeného městskému obvodu Mariánské Hory a Hulváky do vlastnictví třetích osob.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
- fyzická osoba způsobilá právně jednat nebo její zástupce na základě úředně ověřené plné moci,
- právnická osoba (statutární orgán, jednatel, společník) nebo její zástupce na základě úředně ověřené plné moci.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podání písemné žádosti s přesným označením předmětu prodeje spolu se snímkem katastrální mapy, na kterém je předmět prodeje zakreslen nebo jinak vyznačen.
Postup pro řešení této životní situace se řídí zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění, zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění a obecně závaznou vyhláškou statutárního města Ostravy č. 10/2022, Statut města Ostravy, v platném znění.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Osobní schůzkou na odboru majetkovém ÚMOb Mariánské Hory a Hulváky nebo podáním písemné žádosti.
-
Na které instituci životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky, ul. Přemyslovců 63, 709 36 Ostrava – Mariánské Hory.
-
Jaké doklady je nutné mít s sebou
Žádost obsahující:
- údaje o žadateli:
- u fyzických osob jméno, příjmení, datum narození, bydliště (popř. doručovací adresa), tel. kontakt, popř. e-mail,
- u právnických osob, podnikajících fyzických osob a ostatních ekonomických subjektů originál nebo úředně ověřenou kopii dokladu opravňujícího k výkonu činnosti,
- v případě zastupování žadatele pověřenou osobou plnou moc v originále nebo ověřené kopii,
- údaj, o jakou nemovitost se jedná (u pozemků parcelní číslo, u budov číslo popisné a parcelní číslo pozemku, na kterém budova stojí, katastrální území, obec), účel koupě,
- u pozemků, z nichž je odkupována pouze část, zákres ve snímku katastrální mapy s určením přibližné výměry v m2,
- nabízenou cenu za požadovanou nemovitost.
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o prodej nemovitosti/í (ke stažení zde)
Lze podat také neformalizovanou písemnou žádost, která musí obsahovat všechny potřebné údaje.
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Veškeré náklady spojené s prodejem nemovitostí, např. geometrický plán, znalecký posudek, správní poplatek za podání návrhu na vklad vlastnického práva do katastru nemovitostí (formou kolkové známky v příslušné hodnotě) hradí kupující nejpozději v den podpisu kupní smlouvy.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty pro vyřízení nelze jednoznačně stanovit, jsou závislé na jednáních orgánů městského obvodu a orgánů města. Běžná doba vyřízení je většinou cca 12 měsíců.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci jsou určeni dle povahy prodávaných nemovitostí, např. příslušné orgány veřejné správy, soudní znalci, geodeti atp.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Zajištění geometrického plánu, znaleckého posudku atp.
-
Elektronická služba, kterou lze využít
K podání žádosti lze využít elektronickou poštu nebo datovou schránku městského obvodu.
-
Popis byl naposledy aktualizován
21.11.2022
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno